Våra resor är kollektivtrafik
Våra skolskjutsresor fungerar som kollektivtrafik, där resenärerna reser tillsammans med andra. För att alla våra resenärer ska vara framme i rätt tid behöver vi anpassa både rutter och tider. Du kan därför inte välja en upphämtningstid, utan du får en preliminär tid för upphämtning när du beställer resan.
Viktig information om resor med oss
Här kommer några saker som är bra att tänka på kring resor med anpassad skolskjuts.
Var på plats i tid
Se till att barnet är på upphämtningsplatsen i tid. Föraren har inte möjlighet att vänta på en resenär som inte är på plats. Om barnet missar sin ordinarie upphämtningstid kan vi inte lova att vi kan boka en ny bil.
Kom ihåg att boka av om barnet inte ska åka
Det är viktigt att du avbokar skolskjutsen de dagar barnet inte ska åka. Om du har avbokat skolskjutsen tills vidare (till exempel vid sjukdom då det inte går att sätta ett slutdatum), måste du boka på nytt när barnet ska resa igen. Tänk på att göra det i god tid, senast dagen innan om det är möjligt.
- Om du ska avboka en resa samma dag: ring 021-473 00 00 och välj
1. Serviceresor > 3. Skola och omsorg > 1. Avboka närmaste resa.
- Om du ska avboka en resa längre fram: ring 021-473 00 00 och välj
1. Serviceresor > 3. Skola och omsorg > 2. Frågor och hantering av resor.
Boka ny återresa om barnet missar morgonresan
Om barnet missar resan på morgonen utan att vi får information om det, avbokas hemresan automatiskt. Om barnet ändå behöver åka hem med skolskjuts samma dag måste du boka en ny resa, genom att ringa och prata med en handläggare. Du når oss på 021-473 00 00, alla vardagar mellan klockan 06.30 och 17.00.
Är bilen mer än 10 minuter sen?
Om bilen är mer än 10 minuter sen och du inte har blivit kontaktad av oss är det bra om du hör av dig. Du når oss på 021-473 00 00. Här ser du alla knappval för telefoniväxeln: