Datum

Så här ska du göra när VL Kundcenter har stängt

VL Kundcenter i Västerås har öppet sin sista dag på söndag den 30 juni. Här kan du läsa om hur du ska göra om du till exempel tappat bort ditt resekort efter att VL Kundcenter har stängt.



Borttappat resekort

Om du har registrerat ditt resekort på Mina sidor har du tappa-bort-garanti. Om du skulle tappa bort ditt resekort går du in på Mina sidor och spärrar kortet. Då kan du välja att få ett nytt resekort skickat med post, laddat med samma antal biljetter/dagar som du hade på det borttappade kortet. Du ersätts inte för resor du behöver göra innan du fått ditt nya resekort.

 

Trasigt resekort

Om ditt resekort gått sönder kan du ringa till VL Kundservice på telefonnummer 021-473 00 00.

 

Köp av VL-biljetter

Om du ska köpa en VL-biljett hänvisar vi till våra andra köpkanaler.

  • Mina sidor på vl.se
  • Våra ombud
  • VL-appen (enkelbiljett)
  • Blippa betalkort (enkelbiljett)

 

Köp av andra biljetter

VL Kundcenter har varit ombud för flera andra resebolag, till exempel SJ, UL och Flixbus. Om du vill köpa biljett för att resa med någon av dem hänvisar vi till respektive bolag.

 

Ny mejladress

I samband med att VL Kundcenter stänger får VL Kundservice en ny mejladress. Den nya mejladressen är kundservice.vl@regionvastmanland.se.